Page 5 - Media Expres nr. 6 (268) / iunie 2022
P. 5

CABLU
                                          LEGISLAȚIE  SATELIT RADIO  DTH  TV  CABLU  AUTORITĂȚI




           Digi a ajuns la aproape 5,2 milioane de


           abonați la cablu și DTH, potrivit bilanțului

           pe primul trimestru



            Digi  a  raportat  la  31  martie  venituri  din  România  de  243,4
            milioane  euro,  o  creștere  de  13,4%  comparativ  cu  214,6          Alte  venituri  includ  în  principal  vânzările
            milioane euro pentru perioada de trei luni încheiată la aceeași     de echipamente și veniturile din publicitate, dar
                                                                                compania  nu  a  specificat  ponderea  celor  două
            dată a anului trecut.                                               din totalul categoriei. Vânzările de echipamente
                                                                                includ  în  principal  telefoane  mobile  și  alte
                                                                                echipamente.

                                                                                    Singurul  loc  de  scădere  a  fost  telefonia
               În  bilanțul  publicat  la  17  mai,  Digi  pune   o  creștere  de  aproximativ  6,5%,  iar  abonații  la   fixă,  de la aproximativ 1,027 milioane de abonați
           sporirea  veniturilor  în  România  în  principal  ca   internet și date fixe au crescut de la aproximativ   la  31  martie  2021  ajungând  la  aproximativ
           rezultat  al  creșterii  serviciilor  de  telecomunicații   3,440 milioane la 31 martie 2021 la aproximativ   969.000  la  31  martie  2022,  o  reducere  de
           mobile,  TV  prin  cablu  și  internet  fix  și  al   3,875 milioane la 31 martie 2022, o creștere de   aproximativ  5,6%,  ca  urmare  a  tendinței
           abonaților de date în primul trimestru, ca urmare   aproximativ 12,6%.   generale  de  transziție  de  la  telefonia  fixă   către

           a creșterii organice.                                                mobil.








































               Venitul  mediu  pe  abonat  (ARPU)  din   Aceste  creșteri  au  fost  obținute  atât   Cheltuielile  de  exploatare  în  România
           România a fost afectat de deprecierea monedei   organic,  în  primul  rând  datorită  investițiilor  în   pentru  perioada  de  trei  luni  încheiată  la  31
           din primul trimestru (cursul de schimb RON/EUR   extinderea  rețelei  fixe  de  fibră  optică,  cât  și  a   martie  2022  au  crescut  la  137,3  milioane  de
           a crescut cu 1,4% în T1 2022 față de T1 2021),   pachetelor  atractive  de  internet  fix  și  de  date,   euro,  comparativ  cu  113,1  milioane  pentru
           precum și de mixul de pachete vândute în ace­  explică Digi în bilanț.  perioada de trei luni încheiată la 31 martie 2021,
           astă perioadă.                                                       o  creștere  de  21,4%. Aceasta  se  datorează  în
                                                  Abonații  la  serviciile  de  telecomunicații   principal  creșterii  cheltuielilor  cu  utilitățile  și
               Televiziunea  cu  plată  (TV  prin  cablu  și   mobile  au  crescut  de  la  aproximativ  3,796   întreținerea  rețelei  pe  parcursul  perioadei,  dar
           DTH) a crescut de la aproximativ 4,870 milioane   milioane la 31 martie 2021 la aproximativ 4,348   Digi  notează  că  "în  general,  cheltuielile  de
           de  abonați  la  31  martie  2021  la  aproximativ   milioane  la  31  martie  2022,  o  creștere  de   exploatare  sunt  în  concordanță  cu  creșterea
           5,185 milioane la 31 martie 2022, reprezentând   aproximativ 14,5%.  afacerii".





                                                                                                              5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10